fredag 15 maj 2009

Lyckad vecka!

Äntligen kan vi ligg


Veckan började med tisdagens valpkurs på Uddevalla BHK. Tränande inkallning, möten och att gå fint i kopplet. Träningen gick superbra, precis som det brukar när det gäller kontakt och kontaktsök.

På onsdagen täffade jag Tina Andréasson och hennes dsg tik Vega på Råhagens BHK, där Tina är kursledare för en annan valpkurs. Vega och Russin är nästan lika stora nu trots att det skiljer 6 månader mellan dem. Russin var dock inte lika kraftig som Vega, men höjden var nästan densamma på dem. De unga tikarna lekte som sjutton, och vi fick oss ett par härliga skratt. Det blev även så att jag fick vara med på Tinas valpkurs, vilket var suuuper kul. Tina ger mycket tid och frihet för dig och din valp när du tränar. Inte alls vad jag är vad vid från min valpkurs. Detta resulterade i att "ligg" lossnade för mig och Russin. UNDERBART!! Så fortsättningskurserna ska jag absolut gå på Råhagen BHK. Tack Tina!

Jag hann inte heller lämna hem Russin innan det var dags att bege sig till Vänerborg( Restagård) för ytterligare en omgång av Uppfödarutbildningen. Utan Russin fick följa med även dit, gissa om hon var trött?? Men sovandes på min jacka klarade hon kvällen galant.


// Charlotte

2 kommentarer:

Ewa sa...

Guud vad söt hon är där hon ligger fint och duktigt! *ler* Ska bli sååå härligt att få träffa er snart!
Kram fr kennelmatte och mamma Humla!

Y sa...

Finaste Russin - vad söt hon är!!

Det är ju en så skön känsla när något man tränat på lossar och man ser hur det klickar till i huvudet på ens vovve. Mina hundar blir dessutom nästan lika glada som jag när det händer - "äntligen fattar jag vad du menar, matte, kolla nu vad duktig jag är som klarar det här!" =)

Hoppas allt är bra med er för övrigt, många kramar från Y-flocken