måndag 11 januari 2010

Imponerad!

Ja, det kan man lungt säga att jag är efter My dog bravaderna förra veckan. Här kommer vi, direktimporterade från landet , till storstan för att sitta i rasmontern på torsdagen och ställa ut på fredagen. Och vi gör det så jäkla bra, mitt lilla Russin bara äger! Man skulle ju kunna tro att vi bönder skulle bli lite skygga i sådanahär situationer, men icke. Iställer blir vi nyfikna och vill hälsa på alla. Mitt mattehjärta blir så varmt när man inser vilken cool hund man har.
Torsdagen började vi med att spana i gårdhundarnas utställning. Kul att se hundar live, som man tidigare sett på nätet. Senare satte vi oss i rasmontern för dansk/svensk gårdshund, tillsammans med vårt resesällskap Tina och Vega. Många människor visade sitt intresse för rasen, jättekul tycker vi!
På fredagen ställde jag ut mitt lilla Russin i juniorklass, där vi fick en 2.a. Domaren tyckte att typen och propotionerna var bra, men att vi saknade massan. Jag håller med honom helt och hållet, nu får vi låta tiden göra sitt så ska vi komma tillbaka biffigare änn någonsin:)

Nu ser vi fram emot våren med allt vad den ha att erbjuda, jag tror som många andra att 2010 kommer bli ett riktigt, riktigt bra år.

// Charlotte

6 kommentarer:

Ewa sa...

Även ett kennelmattehjärta smälter när det träffar ett litet PussRussin - herregud vad hon är gosig! :-) Men det bästa är väl ändå att hon så enkelt och självklart anpassar sig till denna, för henne, totalt främmande miljö. En bra mentalitet är verkligen a och o, och att hon är tunn och outvecklad just nu gör ingenting - du skulle sett Humla när hon var ett år... Och ni var SÅ duktiga i ringen båda två, precis som vanligt. :-)
Kram, kram!

Lena sa...

Tack snälla, jaaaa nu är jag alldeles valpsalig och så nykär så det är inte klokt... Går som i ett rus med näsan full av valplukt. Det är så underbart! Flera av dem är så otroligt lik sin fina pappa, små mini-Åssborn, så roligt.
//Bensbytjejerna

Y sa...

Vad synd att vi aldrig fick träffas under dagarna, men det är ju jättekul att höra att Russin var så duktug!! Coola lilltjejen! =)

Kramar till er allihop!

Jenny Beckman sa...

Hej, jätteroligt att ses ovh lilla Russin är ju hur fin som helst. Luma har varit ett riktigt skrangel, det är först nu som hon börjar få lite kropp, vid 1,5 års ålder...
Jenny

King sa...

Tack för senast! Det är såå kul att träffas live!

Russin är så söt och luktar så gott hälsar King!

Ha' det bäst!

Lena sa...

Tack snälla, ja vad ska man säga, jag är i valphimlen å så lycklig. Vi hörs!
Bensbyn