måndag 3 augusti 2009

Otur...

Ja den verkar fortsätta...just nu har Russin dragit på sig någon typ av hudinfektion, sitter i armhålorna, magen och ljumskarna. I samrådan med veterinär har jag behandlat henne med ett shampo + spray som ska vara bra för detta, och det har blivit mycket bättre. Skönt att slippa trycka i henne en omgång till med antibiotika, förhoppningsvis. Anledningen till varför hon har fått detta är antagligen kombinationen fukt och värme, samt att hennes imunförsvar är relativt svagt fortfarande delvis p.g.a medicinering. Men som tur är har hon absolut inte ont av detta utan mår jättebra. Hon tycker bara jag är väldigt läskig just nu eftersom vi har duschat med det superläskiga shampot som måste verka i 10 minuter, 10 tandhackande minuter.

// Charlotte

3 kommentarer:

Ewa sa...

Men lilla Russingumman vilken otur du har. Det har ju onekligen varit ruggigt blött i markerna efter allt regnande, och i kombination med, precis som du säger, nedsatt immunförsvar i samband med det som hänt tidigare så kan det säkert bli så här. Skönt att höra att schampot fungerar i alla fall, och det ska bli så underbart att snart få träffa er!
Nospuss och kram till er båda från oss alla i Ryggebol!

Y sa...

Men lillstrumpan då... Hoppas det fungerar snabbt, att behöva gå runt och klia sig är inte kul! Fast jag vet inte, Russin kanske föredrar det framför de där kalla, evighetslånga minuterna i badet? ;-)

Ser jättemycket fram emot att träffa er på måndag!!! Kram!

Y sa...

TACK för en jättetrevlig dag! Alltid lika mysigt att träffa de små (som inte alls är särskilt små längre). =) Du och Russin är så härliga att se tillsammans, ni är verkligen samspelta, och jag blir alldeles lycklig i hjärtat av att se er. =) Jag kommer snart lägga ut bilder från träffen, men jag kommer oxå maila några av de bästa i lite högre upplösning till dig, kan ju vara kul att ha. =P Kram!!